Construieşte-ţi un spate puternic

General: Durerile de spate sunt printre cele mai frecvente probleme de care se plâng oamenii din ţările occidentale. Lipsa de exerciţiu, nutriţia neadecvată, stresul şi încordarea, postura greşită, o boală sau condiţii de muncă nefavorabile îşi pot face simţită prezenţa.

Statisticile nu sunt deloc favorabile,  se estimează că aproape 80% din populaţie suferă de dureri de spate.
Instituţiile de asigurări de sănătate şi de pensii cheltuie anual milioane de euro pentru tratamentele sistemului osos şi degenerare musculară, artroză şi artrită, reumatism şi afecţiuni ale coloanei vertebrale.

Un procent foarte mare, 35%, din populaţia tânără suferă de problema discurilor alunecate sau a altor probleme de disc intervertebral. Şi până la 80% din durerile cronice de spate pot avea ca principală cauză negrlijarea muşchilor spatelui.

Cum apare această durere de spate?

Când corpul tău este supus la efort mental sau fizic într-un mod excesiv, celulele nervoase sensibile sunt bombardate, muşchii din aceste zone sunt afectaţi, rezultatul fiind previzibil: durere şi stres.

Simptomele cele mai întâlnite sunt insomnia şi agitaţia, dar şi riscul crescut de depresie. Victima va încerca să adopte o poziţie care să îi reducă durerea si să amelioreze articulaţiile. Ca o reacţie iniţială a durerii, aceasta este o modalitate bună de a scuti durerea din zona afectată. Dar pe termen lung, această postură unilaterală reduce mobilitatea articulaţiilor şi a muşchilor, mai ales că aceştia din urmă nu îşi acoperă nevoile, ei începând să se micşoreze şi să îşi piardă din putere. Acest lucru pune presiune pe vertebre şi pe articulaţii, provocând uzură şi durere – astfel construindu-se clasicul cerc vicios!

Aproximativ 70% din durerile de spate apar în regiunea lombară, mai ales în cazul în care presiunea pe vertebre şi pe discurile vertebrale este mai mare. Excesul de greutate şi postura neadecvată pe perioade mai lungi împiedică furnizarea de substanţe către discurile coloanei vertebrale, astfel încât acestea pierd din elasticitate. Acest lucru poate provoca fisuri mici şi chiar hernie.

De ce este mai bună metoda celor 20 de MINUTE x 2 ori pe SĂPTĂMÂNĂ de la Fit&Go decât metodele convenţionale?

Metoda nu afectează numai grupele musculare de suprafaţă, cum ar face-o un antrenament convenţional cu greutăţi, ci implică şi muşchii spatelui care dau coloanei vertebrale stabilitatea de care are nevoie. Din această cauză aceștia se și excită şi puţin mai greu.

Impulsurile ţintesc fiecare grupă de muşchi, indiferent cât de mică ar fi aceasta, şi reuşesc să o aducă la puterea sa optimă. Orice debalansare este compensată, iar simetria corpului este astfel restabilită. Metoda celor Fit&Go – 20 de MINUTE x 2 ori pe SĂPTĂMÂNĂ evită problemele ce pot apărea în timpul exerciţiilor convenţionale: în loc să pună presiune pe articulaţiile coloanei vertebrale, ajută sistemul locomotor pasiv, chiar mai mult, partea dorsală este relaxată în timpul antrenamentului.

Alternarea continuă între tensiune şi relaxare duce la îmbunătăţirea şi definirea muşchilor din jurul coloanei vertebrale. Ligamentele inflamate vor fi scutite de efort, iar stabilitatea musculară îmbunătăţită le va permite să se relaxeze. Spaţiile comprimate dintre vertebre se extind din nou, permițând furnizarea de substanţe nutritive.

Care sunt concluziile?

Antrenarea continuă a întregului corp prin metoda Fit&Go – 20 de MINUTE x 2 ori pe SĂPTĂMÂNĂ poate preveni durerile de spate şi poate chiar să calmeze durerile cronice de spate.

Studiile efectuate la Universitatea din Bayreuth arată că:

  • 80% dintre participanţi au fost în măsură să reducă drastic durerile de spate.
  • după doar două sesiuni, 20% dintre participanţi au scăpat de durere, iar după şase săptămâni această cifră a crescut la 50%.
  • frecvenţa şi durata de apariţie a durerii a scăzut cu 80%.
  • după două săptămâni de antrenament intensiv cu metoda 20 de MINUTE x 2 ori pe SĂPTĂMÂNĂ intensitate durerii a scăzut cu 50%, iar după şase săptămâni a scăzut cu 87%.
  • Înainte de începerea antrenamentului, 40% dintre participanţi s-au plâns de dureri de spate constante; după şase săptămâni, s-au mai plâns doar 9%. Durerea a dispărut complet pentru 44% dintre pacienţi cu afecţiuni cronice.