Poate alimentația să conducă la modificarea nivelului de energie și a stării de spirit?
Deși este prea devreme pentru a spune, „Un măr pe zi ține depresia departe”, cercetătorii studiază legăturile dintre ceea ce mâncam și felul în care ne simțim. Există dovezi că schimbarea dietei poate schimba metabolismul și chimia creierului, care afectează în cele din urmă nivelul de energie și starea de spirit.

Cu ce se poate începe

Alimentele pot stimula energia prin furnizarea de calorii, prin determinarea organismului să ardă cât calorii mai eficient, și, în unele cazuri, prin furnizarea de cofeină. Pentru o stare de spirit mai bună, cele mai bune alimente sunt cele care ajută la menținerea unui nivel de zahăr din sânge în echilibru și la echilibrarea nivelului de substație chimice care influențează starea de bine a creierului. În rândurile de mai jos veți putea afla care sunt alimentele și băuturile care ar putea influența din punct de vedere chimic starea organelor noastre interne.

Îndrăznește să ajungi în cea mai bună formă fizică, vino la un antrenament Fit&Go! Programări online sau la 0737 000 000.

Carbohidrații inteligenți

Carbohidrații pot fi uneori dușmanul dietelor, dar sunt vitali pentru stimularea energiei și a stării de spirit. Ei sunt sursa preferată a organismului de combustibil, și în plus, ridică nivelul substanțelor chimice care stimulează apariția stării de bine, serotonina. Cheia este de a evita dulciurile, care produc creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge urmată de o scădere la fel de bruscă, iar această variație rapidă vă pot face să vă simțiți obosiți și iritați. În schimb, puteți alege cereale integrale, cum ar fi pâinea din făină integrală, orezul brun, și cerealele. Corpul va absorbi cerealele integrale mai lent, va menține cantitatea de zahăr din sânge invariabilă și veți avea un nivel de energie stabil.

Caju, migdale și alune

Aceste nuci sunt bogate în proteine ​​și magneziu, un mineral care joacă un rol cheie în transformarea zahărului în energie. Scăderea cantității de magneziu din sânge poate epuiza energia. Sursele bune de magneziu includ cerealele integrale, în special tărâțele și unii pești, inclusiv halibutul negru.

Nucile braziliene

Integrați nucile de Brazilia în alimentația zilnică pentru a vă asigura rezervele de seleniu, un mineral care poate fi un ajutor natural în impulsionarea stării de spirit. Studiile au legat nivelul scăzut de seleniu cu apariția stării de depresie. Cantitățile mici de seleniu sunt, de asemenea, găsite în carne, fructe de mare, fasole și cereale integrale. Nu exagerați: prea mult seleniu este dăunător.

Carnea slabă

Carnea de porc macră, carnea slabă de vită, puiul fără piele și carnea de curcan sunt surse de proteine ​​care includ aminoacidul tirozină. Tirozina crește nivelurile a două substanțe chimice cerebrale (dopamina și noradrenalina), care vă pot ajuta să vă simțiți mai alert și mai concentrat. Carnea conține, de asemenea, vitamina B-12, care poate îmbunătăți senzațiile asociate insomniei și depresiei.

Somon

Peștele gras, precum somonul, este bogat în acizi grași omega-3, care pot proteja împotriva depresiei și sunt buni pentru sănătatea inimii. În afară de pește, sursele de omega-3 includ nuci, frunze și legume de culoare verde închis.

Fă-ți acum o programare online sau sună la 0737 000 000.

Sursa: WebMd