Stimularea EMS luând în considerare parametrii de rezistență.

(SPEICHER, U. / Nowak, S. / SCHMITHÜSEN J. / KLEINÖDER, H. / MESTER – Sport germană

Universitatea din Köln 2008; publicat, printre altele, în BisP Yearbook- publicație științifică 2008/09).

Obiectiv

Scopul studiului a fost de a compara metodele clasice ale antrenamentelor dinamice destinate întregului corp cu cele ale EMS în ceea ce privește puterea și viteza.

Metodologie

80 de elevi sportivi au fost distribuiți într-un număr egal de grupuri de antrenament, unele realizând programe de instruire clasice, cum ar fi cele pentru hipertrofie, putere maximă, exerciții de viteză și anduranță, altele utilizând metodele moderne de instruire ale corpului cu EMS și vibrații, iar un al treilea grup a folosit programe care combinau antrenamentele pentru întreg corpul cu EMS și cele pentru hipertrofie sau vibrații și hipertrofie. Grupuri de antrenament cu metode clasice au lucrat pe aparate pentru extensii ale picioarelor și flexarea mușchilor picioarelor și de lucru cu diferite greutăți (30-90%). Grupurile EMS au făcut fandări și genuflexiuni fără greutăți suplimentare (intensitatea curentului de 60%). Antrenamentul a avut loc de două ori pe săptămână timp de 4 săptămâni.  Au fost realizate teste separate înainte și după antrenament, precum și după o fază de regenerare a două săptămâni. Dinamica performanței a fost măsurată (concentrație x viteză), folosind o greutate suplimentară (40% și 60% ) și diferite unghiuri.

Rezultate

S-a înregistrat o creștere semnificativă în puterea maximă acumulată pentru toate tipurile de antrenament. Cele mai bune rezultate au fost atinse de către grupul cu hipertrofie care a înregistrat o creștere de 16% în puterea maximă, urmat de grupul EMS cu creștere 9-10%. Cu toate acestea, doar grupul EMS a obținut o creștere semnificativă a vitezei. Performanța vitezei măsurate s-a îmbunătățit cu aproximativ 30%, ceea ce a reprezentat un rezultat considerabil mai bun decât cele din grupurile de antrenament clasice la care aceasta a crescut doar cu 16-18%. Motivul propus pentru aceste rezultate este că antrenamentul cu EMS vizează direct fibrele musculare. Programele de antrenament mixte, cum ar fi cele pentru hipertrofie combinate cu EMS au arătat efectele tipice care erau de așteptat în urma antrenamentelor combinate cu ambii stimuli (creștere de 7% în forța maximă și creștere de 12% în performanță).

Concluzie

Antrenamentul dinamic cu EMS pentru întregul corp s-a dovedit a fi un mijloc foarte eficient de creștere a forței și vitezei, comparativ cu alte metode de instruire.

Antrenamentul EMS a fost singura metodă care a reușit să îmbunătățească factorul de viteză în performanța generală. În plus, rezultatele obținute cu această metodologie de antrenament pot deschide noi posibilități de dezvoltare pentru frecvența și durata exercițiilor. Utilizarea regulată a aparatelor EMS în combinație cu mișcarea dinamică este o combinație promițătoare pentru îmbunătățirea forței, rezistenței și vitezei de lucru.

Sursa: Studii Fit&Go