Studii

Studii si cercetari din mediul academic si universitar
Rezultatele pe termen lung și scurt ale antrenamentelor prin Electro-stimulare musculară

Stimularea EMS luând în considerare parametrii de rezistență.

(SPEICHER, U. / Nowak, S. / SCHMITHÜSEN J. / KLEINÖDER, H. / MESTER – Sport germană

Universitatea din Köln 2008; publicat, printre altele, în BisP Yearbook- publicație științifică 2008/09).

Obiectiv

Scopul studiului a fost de a compara metodele clasice ale antrenamentelor dinamice destinate întregului corp cu cele ale EMS în ceea ce privește puterea și viteza.

Metodologie

80 de elevi sportivi au fost distribuiți într-un număr egal de grupuri de antrenament, unele realizând programe de instruire clasice, cum ar fi cele pentru hipertrofie, putere maximă, exerciții de viteză și anduranță, altele utilizând metodele moderne de instruire ale corpului cu EMS și vibrații, iar un al treilea grup a folosit programe care combinau antrenamentele pentru întreg corpul cu EMS și cele pentru hipertrofie sau vibrații și hipertrofie. Grupuri de antrenament cu metode clasice au lucrat pe aparate pentru extensii ale picioarelor și flexarea mușchilor picioarelor și de lucru cu diferite greutăți (30-90%). Grupurile EMS au făcut fandări și genuflexiuni fără greutăți suplimentare (intensitatea curentului de 60%). Antrenamentul a avut loc de două ori pe săptămână timp de 4 săptămâni.  Au fost realizate teste separate înainte și după antrenament, precum și după o fază de regenerare a două săptămâni. Dinamica performanței a fost măsurată (concentrație x viteză), folosind o greutate suplimentară (40% și 60% ) și diferite unghiuri.

Rezultate

S-a înregistrat o creștere semnificativă în puterea maximă acumulată pentru toate tipurile de antrenament. Cele mai bune rezultate au fost atinse de către grupul cu hipertrofie care a înregistrat o creștere de 16% în puterea maximă, urmat de grupul EMS cu creștere 9-10%. Cu toate acestea, doar grupul EMS a obținut o creștere semnificativă a vitezei. Performanța vitezei măsurate s-a îmbunătățit cu aproximativ 30%, ceea ce a reprezentat un rezultat considerabil mai bun decât cele din grupurile de antrenament clasice la care aceasta a crescut doar cu 16-18%. Motivul propus pentru aceste rezultate este că antrenamentul cu EMS vizează direct fibrele musculare. Programele de antrenament mixte, cum ar fi cele pentru hipertrofie combinate cu EMS au arătat efectele tipice care erau de așteptat în urma antrenamentelor combinate cu ambii stimuli (creștere de 7% în forța maximă și creștere de 12% în performanță).

Concluzie

Antrenamentul dinamic cu EMS pentru întregul corp s-a dovedit a fi un mijloc foarte eficient de creștere a forței și vitezei, comparativ cu alte metode de instruire.

Antrenamentul EMS a fost singura metodă care a reușit să îmbunătățească factorul de viteză în performanța generală. În plus, rezultatele obținute cu această metodologie de antrenament pot deschide noi posibilități de dezvoltare pentru frecvența și durata exercițiilor. Utilizarea regulată a aparatelor EMS în combinație cu mișcarea dinamică este o combinație promițătoare pentru îmbunătățirea forței, rezistenței și vitezei de lucru.

Download PDF (engl)

Stimularea electromusculară a întregului corp (antrenament EMS) pentru afecțiunile spatelui (studiu 2002)

(Boeckh-BEHRENS, W.-U. / GRüTZMACHER, N. / SEBELEFSKY, J., disertație nepublicată, Universitatea din Bayreuth, 2002).

 

Scopul studiului
Obiectivul acestui studiu a fost acela de a investiga efectele antrenamentului intensiv cu EMS asupra afecțiunilor spatelui.

Metodologia
49 de angajați ai Universității din Bayreuth cu afecțiuni ale musculaturii spatelui, dintre care 31 – femei și 18 – bărbați cu vârsta medie de 47 ani, au luat parte la studiu în mod voluntar. Frecvența și intensitatea afecțiunilor spatelui, precum și starea generală de sănătate, starea de spirit, vitalitatea, stabilitatea poziției posturale și starea generală a organismului au fost determinate cu ajutorul chestionarelor inițiale și ulterioare. Au fost efectuate 10 unități de antrenament EMS, de două ori pe săptămână, fiecare cu o durată de 45 minute, în următorii parametri de antrenament: durata impulsului 4 s, interval de puls 2 s, frecvență de 80 Hz, timpul de creștere zero s, lățime puls 350 s. În timpul acestui proces, o perioadă de aproximativ 25 de minute de antrenament în care au fost adoptate diferite poziții de exercițiu static, a urmat unei perioade de acomodare cu durata de 10-15 minute, în fiecare caz, pentru ajustarea intesității individuale a impulsurilor. Perioada de antrenament s-a încheiat cu un program de relaxare de cinci minute oferind o durată a impulsului de 1 s, un interval de puls de 1 s, o frecvență de 100 Hz, un timp de creștere de 0 s, și o lățime puls de 150 s.

Rezultate
88,7% dintre subiecți au observat o reducere a afecțiunilor spatelui, cu o reducere semnificativă a durerilor în 38,8% din cazuri. O ușoară îmbunătățire a stării generale s-a raportat la 41,9% din cazuri. Frecvența și intensitatea durerilor, de asemenea, a scăzut brusc în intervalul de timp alocat antrenamentului.

În plus, antrenamentul EMS a determinat apariția următoarelor efecte generale: 61,4% dintre persoanele au raportat o îmbunătățire în starea de sănătate generală, 75,5% au observat o îmbunătățire a stării lor, s-a înregistrat o creștere a vitalității la 69,4%, dintre care 57,1% bărbați și 85,7% femei, s-au perceput efecte ca îmbunătățirea posturii corporale, 50% dintre subiecți au confirmat efecte pozitive asupra reducerii dimensiunilor taliei corpului, iar 75,5% s-au simțit mai relaxați după antrenament.

Concluzii
Sesiunile de antrenament cu EMS pentru întregul corp combat cu succes afecțiunile spatelui, o condiție de care se plânge majoritatea populației în prezent. Curentul angajează în mod evident chiar mușchii aflați în profunzimea stratului muscular, la care antrenamentul convențional ajunge cu dificultate chiar și după sesiuni intense de exerciții. Antrenamentul special cu EMS reprezintă o serie de exerciții foarte eficiente care permit economisirea timpului și atingerea obiectivelor de lungă durată, având, totodată, efecte pozitive pentru sănătate. În același timp, sunt realizate obiectivele terapeutice cum ar fi cele de prevenție a apariției afecținilor degenerative la nivelul musculaturii posturale a spatelui.

 

Download PDF (engl)
Stimularea electro-musculară (EMS) folosită pentru pacienții cardiaci. Vor putea antrenamentele EMS deveni importante pentru prevenirea bolilor cardiace? (studiu 2010)

(FRITZSCHE, D. / FRUEND, A. / SCHENK, S. / MELLWIG, K.-P. / KLEINÖDER, H. / GUMMERT, J. / HORSTKOTTE, D., Clinica de Cardiologie Bad Oeynhausen, Herz 2010; 35 (1): 34-40)

Obiective

Ideea că antrenamentele de anduranță cu intensitate moderată îmbunătățesc simptomele asociate insuficienței cardiace cronice (CHI), ca o metodă sigură de prevenție secundară, a fost de mult timp validată. Dar, în realitate, experiența a dovedit că doar un mic număr de pacienți au avut instruirea, motivația și mai ales vârsta potrivită pentru a se angaja la parcurgerea unor sesiuni de antrenament corespunzătoare terapiei suplimentare în mod constant. Experimentele realizate cu aparatul de electro-stimulare musculară (EMS) utilizate la pacienții cardiaci pentru întregul corp au demonstrat că aparatul prezintă un mare și neașteptat potențial în ceea ce privește regenerarea scheletului muscular în cazul simptomelor neurohumorale și inflamatorii care sunt, în mod normal, în strânsă conexiune atunci când se are în vedere boala sistemică CHI.

Metodologia

15 pacienți diagnosticați cu CHI au finalizat un program de antrenament prin stimulare electro-musculară, pe durata a 6 luni, folosind costumul EMS. Amplitudinea a fost aleasă de către pacienți în funcție de părerea lor subiectivă determinată de senzația de contracție a mușchilor / pulsului electric la nivelul 8 pe o scală de zece trepte de intensitate electrică. Înainte și după cele 3 și respectiv 6 luni de pregătire, performanța cardiacă a fost evaluată prin intermediulspirometriei, electrocardiograma (EKG) și ecografie cardiacă. În plus, au fost măsurate și stabilite statutul metabolic, inclusiv creatin kinaza (CK) și lactat-dehidrogenaza (LDH), greutatea și grăsimea corporală.

Rezultate

S-a dovedit o creștere de până la 96% în consumul de oxigen la pragul anaerob individual. Presiunea arterială diastolică s-a redus în mod semnificativ; masa musculară a crescut cu până la 14% în timp ce greutatea corporală a rămas constantă. Pacienții au declarat că au simțit o creștere profundă a capacității de performanță.

Concluzii

Studiul arată, pentru prima dată, efectul antrenamentelor cu EMS pentru pacienții ce suferă de insuficiență cardiacă. Îmbunătățirile privind performanța obiectivă, optimizarea puterii musculare, fiziologie și ratele metabolice au depășit rezultatele metodelor convenționale de antrenament aerobe în domeniul de aplicare al reabilitării cardiace primare și secundare, la pacienții ce suferă de CHI. În concluzie, antrenamentele EMS au un potențial extrem de ridicat pentru terapia insuficienței cardiace cronice.

Download PDF (engl)

Beneficiile unui antrenament complet prin Electro Stimulare musculară (EMS) – Centrul de studii multi-fitness (Studiu 2010)

(Vatter, J., Universitatea Bayreuth, 2003; Publicația AVM-Verlag München 2010).

Obiective

Obiectivul acestui studiu a fost evaluarea impactului pozitiv asupra rezistenței corpului, antropometriei, stării generale, stării de spirit, condițiilor generale de sănătate și intensității durerilor de spate în urma antrenamentului prin stimulare electrică musculară.

Metodologia

Au fost selectate 134 de persoane (102 femei și 32 bărbați) cu vârsta medie de 42,5 ani, ca voluntari pentru a participa la studiu, care a fost efectuat în patru centre de fitness diferite. Chestionarele pe care participanții le-au completat înainte și după antrenamentele de 6 săptămâni au fost evaluate iar rezultatele lor au fost comparate cu cele ale unui grup de control (10 persoane) și au fost analizate în funcție de vârstă și sex. Puterea maximă corporală, rezistența, greutatea corporală, procentul de grăsime din corp, circumferința acestuia, frecvența și intensitatea durerilor de spate și incontinența urinară, starea generala de sănătate, starea de spirit, vitalitatea, stabilitatea corporală și forma acestuia au fost, de asemenea, evaluate. Participanții s-au antrenat timp de 45 minute, x 2 pe săptămână pentru un total de 12 sesiuni. Ei au început cu o fază de familiarizare lungă de la 10 la 15 minute pentru a permite ajustarea intensității pulsului individului, urmată de o sesiune de antrenament lung de 25 minute, timp în care au fost adoptate diferite poziții ale exercițiilor statice de către participanți. La finalul sesiunii de antrenament toți participanții au avut parte de o perioadă de relaxare lungă de cinci minute.

Rezultate

82% dintre participanți au observat o scădere a intensității durerilor de spate, iar 30% din aceștia nu au mai resimțit astfel de neplăceri după finalizarea sesiunilor. La începutul antrenamentului, 40% dintre aceștia s-au plâns de durere cronică. Puterea maximă corporală a participanților a crescut cu 12%, iar rezistența acestora cu 69%. Nu au existat modificări notabile în grupul de control.

Indicele de masă corporală și greutatea corporală a participanților (IMC) au rămas în cele mai multe cazuri neschimbate. Cu toate acestea, procentul de grăsime corporală a scăzut cu 1,4% în grupul de studiu. Participanții mai tineri au pierdut în greutate mai mult decât cei mai în vârstă. Nu au existat diferențe notabile în funcție de sex sau greutate. La toți participanții de sex feminin, dimensiunile s-au redus în mod semnificativ, în medie, cu – 0,7cm la bust, -0,7cm la coapse, -1,4cm la talie și -1,1cm la șolduri. Bărbații au înregistrat o reducere medie a taliei de -1,1cm; mărimea brațului a crescut cu o medie de + 1,5cm, mărimea diametrului pieptului cu o medie de + 1,2cm și dimensiunea coapselor cu o medie de 0,3cm. S-a înregistrat, de asemenea, o îmbunătățire a sentimentului de bună dispoziție generală la 83% dintre persoanele participante și mușchii s-au resimițit, în general, mai puțin încordați. 89% dintre persoanele care apaprțineau grupului de testare și-au îmbunătățit stabilitatea și performanța corporală; 84% au remarcat o creștere a performanței fizice generale. 87% din grupul de testare a observat o schimbare pozitivă în starea fizică în ansamblu. O intensitate a antrenamentului mai mare a dus la o mai bună ameliorare a stării fizice, în special la persoanele cu probleme de o astfel de natură. Cu toate acestea, un antrenament mai intens a accentuat, de asemenea, durerile musculare.

Concluzii

Antrenamentul complet cu EMS este o metodă bună de a reduce durerile de spate pe scara largă, poate crește rezistența corpului și este egal sau mai bun decât rezultatele obținute prin antrenament convențional. Îmbunătățirile aduse formei corpului și stării de spirit generală au fost atrăgătoare pentru bărbați și femei de toate grupele de vârstă deopotrivă. În concluzie, studiul susține antrenamentul pentru întregul corp cu EMS ca o metodă de training eficace, care va aduce beneficii unei game largi de grupuri țintă.

Download PDF (engl)

Efectele antrenamentului cu EMS asupra rezistenței musculaturii abdominale. (studiu 2005)

John P. Porcari , Jennifer Miller, Kelly Cornwell, Carl Foster, Mark Gibson, Karen McLean and Tom Kernozek

Department of Exercise and Sports Science, University of Wisconsin-La Crosse, USA

Department of Physical Therapy, University of Wisconsin-La Crosse, USA

Received: 24 December 2004 / Accepted: 11 February 2005 / Published (online): 01 March 2005

Scopul studiului

S-au studiat efectele stimulării electrice neuromusculare auto-administrate (EMS) cu privire la modificările forței, rezistenței, măsurilor antropometrice selectate și a modificărilor subiectiv percepute ale peretelui abdominal la subiecții care au acceptat să ia parte la studiu.

Metodologia

Un grup experimental de douăzeci și patru de adulți au participat la antrenamentele de stimulare a mușchilor abdominali timp de 5 zile pe săptămână (20-40 de minute pe sesiune), pe parcursul a 8 săptămâni și s-au abținut, în același timp, de la angajarea în oricare altă formă de antrenament suplimentar pe toată durata studiului. De asemenea, un grup de control format din 16 subiecți (N = 16) s-a abținut de la exersarea mușchilor abdominali sau angajarea în orice alt tip de antrenament fizic în timpul studiului.

Subiecții au fost testați la început, într-o perioadă intermediară și la sfârșitul studiului. Rezistența izometrică a mușchilor abdominali a fost testată cu ajutorul unui dinamometru izokinetic, anduranța a fost măsurată cu ajutorul testului ACSM, circumferința abdominală a fost măsurată folosind o ruletă metalică, iar forma fizică a corpului și gradul de satisfacție ulterioară au fost evaluate prin chestionar.

Rezultate

Grupul care a acceptat tratamentul prin stimulare electro-musculară a înregistrat o creștere de 58% a rezistenței abdominale, în timp ce pentru grupul de control valorile înregistrate inițial nu s-au schimbat.

Grupul care s-a antrenat prin stimulare electro-musculară a înregistrat, de asemenea, o creștere de 100% în rezistența abdominală comparativ o creștere de 28% ce s-a remarcat în grupul de control.

Circumferința taliei a scăzut cu 3,5 cm în grupul experimental, comparativ cu înregistrarea nici unei schimbări semnificative în grupul de control.

Toți cele 24 subiecți din grupul experimental au simțit că zona lor abdominală este au mai „tonifiată” și „fermă” și 13/24 (54%) au considerat că postura lor s-a îmbunătățit ca urmare a antrenamentului prin stimulare EMS.

Nici unul dintre subiecții din grupul de control nu au raportat modificări ale acestor parametri.

Nu au existat diferențe semnificative ale greutății corporale, IMC (indicele de masă corporală), sau grosimii stratului de piele pe parcursul studiului, în fiecare dintre grupuri.

Aparatul care acționează prin EMS, așa cum a fost utilizat în studiul curent, a condus la îmbunătățiri semnificative ale forței musculare și rezistenței regiunii abdominale, precum și a formei fizice generale percepută de subiecți și a gradului de satisfacție în ceea ce privește dezvoltarea și starea musculaturii zonei abdominale.

Concluzii

Stimularea electro-musculară (EMS) a fost eficace în creșterea forței musculare și anduranței subiecților, aceștia au perceput că mușchii abdominali sunt mai fermi și mai tonifiați, ca urmare a exercițiilor cu EMS. Talia și circumferința abdominală au înregistrat, de asemenea, reduceri semnificative, în pofida modificărilor reduse ale greutății corporale sau procentajului general de grăsime corporală.

Download PDF (engl)